Ajoon lähtö tarkastusta
Elikkä siis ajoon lähtö tarkastus kannattaa aina tehdä ennen ajoon lähtöä, varsin jos on pitkä matka ajettavana.
Tarkastuksessa kannattaa tarkastaa:
-Renkaat (kunto, ilmanpaineet)
-nesteet (öljy, jäähdytin neste, lasinpesuneste, jarruneste, ohjaustehostimen neste)
-pyyhkimien toimivuus
-jarrujen toimivuus (ajoon lähdettäessä)
-Valot (ajo valot, takavalot, jarruvalot, parkit, pitkät valot, mittarin valot)
-mahdolliset neste vuodot
-Auton yleinen kunto (ettei mikään ole irti, jne...)
-mahdolliset oudot äänet
-polttoaineen määrä
-mittaristossa palavat "vika" valot
-Renkaat (kunto, ilmanpaineet)
-nesteet (öljy, jäähdytin neste, lasinpesuneste, jarruneste, ohjaustehostimen neste)
-pyyhkimien toimivuus
-jarrujen toimivuus (ajoon lähdettäessä)
-Valot (ajo valot, takavalot, jarruvalot, parkit, pitkät valot, mittarin valot)
-mahdolliset neste vuodot
-Auton yleinen kunto (ettei mikään ole irti, jne...)
-mahdolliset oudot äänet
-polttoaineen määrä
-mittaristossa palavat "vika" valot
tarkastuksen suoritus:
-Tarkastukseen ei suurempia työkaluja tai muita tarvikkeita tarvitse, ellei jotain osia ole autossa esim. Kiristettävänä.
-Renkaan paineen mittaukseen kannattaa käyttää ilmanpaine mittaria.
-Nesteiden tarkistus onnistuu yleensä joko mitta tikulla tai nestesäiliöissä olevilla merkeillä mutta jos niitä ei ole niin kannattaa varmuuden vuoksi lisätä nestettä.
-Renkaan paineen mittaukseen kannattaa käyttää ilmanpaine mittaria.
-Nesteiden tarkistus onnistuu yleensä joko mitta tikulla tai nestesäiliöissä olevilla merkeillä mutta jos niitä ei ole niin kannattaa varmuuden vuoksi lisätä nestettä.
Loistava kiitos
VastaaPoistahyvä kirjoitus!
VastaaPoista