esittely video 4-tahti moottorista:
selotus videosta:
- ensiksi on pelkkä lohko
- sitten kampi akseli
-ensiksi tulee keskimmäiset kiertokanget, kiertokankien kiinnikkeet, männät sekä männän tapit
-seuraavaksi reunimmaiset kiertokanget, kiertokankien kiinnikkeet, männät sekä männän tapit
-sitten mänät sekä kampiakseli asennetaan lohkoon
-sitten kampiakselin päähän tulee vauhtipyörä
-seuraavaksi kansi johon tulee imu sekä pako vennttilit sekä niiden jouset, kiinnikkeet, yms.
-nokka-akselit tulevat kanteen, ne kiinnitetään kiinnikkeillä laakeroiduista kohdista
-kannen ja sylinterin väliin laitetaan tiiviste, jonka jälkeen kansi kiinnitetään sylinteriin
-sen jälkeen moottoriin tulee apu laite sekä nokka ketju , jonka päälle tulee tiivis kotelo jotta öljy pääsee kiertämään ketjuissa
-sitten venttiili koppa asennetaan moottorin päälle
-moottorin alle asennetaan öljypohja jossa on öljyn määrän tunnistin
-sitten moottoriin tulee apulaitteita, letkuja, tunnistimia sekä imusarja
-öljy tikku asennetaan öljypohjaan
-moottoriin laitetaan sytytys järjestelmä
-sitten moottoriin tulee vesipumppu sekä muut apulaitteet
-apulaite hinha laitetaan apulaitteiden sekä kampiakselin välille
-pakosarja sekä pakosarjan suojat lisätään
sitten moorin toiminnasta:
-ensin mäntä laskee alas (imu-tahti)
-sen jäälkeen mäntä nousee (puristus-tahti)
-sitten tulee kipinä sekä mäntä "puristuu" alas (työ-tahti)
-sitten pakoventtiilit aukeaa ja mäntä nousee ylös (pako-tahti)
- moottorin sytys järjestys (yleinen): 1,3,4,2
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti