ensimmäisenä moottorista irroitettiin apulaitteet, pako & imu sarja sekä koneen suoja muovit.
seuraavaksi irroitimme venttiili kopan
venttiili kopan irroituksen jälkeen moottorista esille tuli nokka-akselit sekä venttiili koneiston yläpuoli. (painimet, jouset, vettiilin varren kumit, nostimet sekä itse venttiilit)
nostimme nokka-akselit pois kannen päältä jonka jälkeen irroitimme kannen, venttiili koneiston alapuoli tulivat esille kun kannen nosti pois paikaltaan.
sen jälkeen käänsimme moottorin ylösalaisin ja irroitimme öljypohjan.
öljypohjan takaa löytyi kampikoneisto. kampikoneiston osat: kampiakseli, laakerit sekä laakeri pukki.
kampiakselin päältä irroitettiin laakeri pukki.
sitten kampikselista irroitettiin kiertokanget ja männät otettiin irti.
moottori täysin purettu ja "räjäytys" kuvan muodossa.
räjäytys kuva selostettuna:
2. nokka akselit
3. sylinteri kansi
4. sylinteri lohko
5. männät & kiertokanget
6. kampiakseli
7. laakeripukki
8. öljypohja
9. hihnapyörät
10. ilmastoinnin kompressori
11. laturi (generaattori)
12. ohjaustehostin
13. vesipumppu
14. öljypumppu
15. pakosarja
16, imusarja
17. nokka-akselien hihnapyörät
moottorin mittaustulokset kuvina:
mittaus 1
mittaus 2
mittaus 3
mittaus 4
moottorin mittausten jälkeen moottoria ruettiin kasaamaan:
- ensimmäisenä männät lohkoon paikalleen
- sitten kampiakseli paikalleen
- kiertokanget kiinni kampiakseliin
- laakeri pukki kiinni kampiakselin "päälle"
- öljypohja paikalleen
- kannen tiiviste paikalleen
- sylinteri kansi paikalleen
- venttiili koppa kiinni
- apulaitteet kiinni
- pako & imu sarja paikalleen
- moottorin suoja muovit koneen päälle
- jako hinha kiinni moottoriin
moottori taas kasattuna:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti