torstai 5. helmikuuta 2015

Jatko tehtävä, vaihteiston irroitus ja asennus

Elikkäs tässä selostusta vw golf & venton vaihdelaatikon irroitukseen ja asennukseen.

-Vaihteiston irroitus ja asennus tapahtuvat auton mallista sekä moottorin tyypistä riippuen hieman eri tavoin, joten seuraavat ohjeet ovat "yleisohjeita"

1. Irroita miinuskaapeli akusta
2. Irroita tarvittaessa ilmanpuhdistin ja pakoputken etuosa.
3. Nosta auton etupää alustapukeille ja irroita etupyörät. Etupään on oltava niin korkealla että vaihteisto mahtuu tulemaan pois auton alta.
4. Irroita vaihteistosta kytkinvaijeri,  maadoituskaapeli, peruutusvalokytkimen ja nopeusmittarin anturinliittimet, siirtotangot sekä vipuasetelman kannake.
5. Irroita käynnistin.
6. Moottori on tuettava jollakin tavalla. Ellei käytössä ole välineitä moottorin tukemiseksi yläpuolelta, tue se esimerkiksi tunkilla alapuolelta (lauta väliin)
7. Tue vaihteisto hallitunkilla ja irroita sitten moottorin/vaihteiston etukannake sekä vasen takakannake.
8. Irroita vaihteistokotelon peitelevy (jos on)
9. Irroita vetoakselit vaihteistosta. Vetoakselin ulkopäitä ei tarvitse irroittaa pyörien navoista, mutta sido akselit siten, etteivät vetonivelet rasitu.
10. Irroita kaikki vaihteiston kiinnityspultit ylimpiä pultteja lukuun ottamatta.
11. Irroita moottoritilan etupalkki.
12. Irroita nyt ylimmät vaihteiston kiinnityspultit ja vedä sen jälkeen vaihteisto suorassa irti moottorista, kunnes kytkinakseli on tullut kokonaan ulos ja laske sitten vaihteisto varovasti alas.
13. Asennus tapahtuu päin vastaisessa järjestyksessä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti